Nyhedsbrev

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Hold dig opdateret her:

Søg

Sukkerafhængig

Er du sukkerafhængig?

Er du sukkerafhængig?

Jeg har samlet 3 gode råd til dig, i håbet om, at du lettere kan slippe af med dit indre sukkermonster.

Vi kender det allesammen, og vi bliver alle udsat for den – sukkerfælden!

Den opstår i alle verdenshjørner, og den er desværre altid så lækker præsenteret, hvilket gør det endnu sværere at modstå den.

Vi beundrer dem, der kan sige ‘nej tak’, når de tilbydes et stykke chokolade eller en lækker kage.

Bare rolig – du kan blive én af dem, men det kræver vilje og tilvænning.

Disclaimer: Vi kan og må ikke love at vores te vil give dig samme de samme resultater som tidligere kunder. Derfor tilbyder vi dig 100% tilfredshedsgaranti eller pengene retur.

Visualisering af din sukkerafhængighed

Find alle de produkter du har derhjemme, der indeholder sukker, og smid dem ud. På denne måde fristes du ikke af dem i hverdagen – ude af øje ude af sind.

Vigtigst af alt, lad være med at køb det igen næste gang du handler. Køb i stedet en masse sunde madvarer – din krop vil elske dig for det.

Det er helt naturligt at have en trang til sukker. Vi bliver dagligt bombarderet med sukkerholdige tilbud, og samfundet giver os tilmed let adgang til alle disse fristelser. Når blodsukkeret er ude af balance, så er det nærmest umuligt at sige ‘nej tak’ til den lækre flødekage på jobbet, som din kollega har med for at fejre sin 42 års fødselsdag.

Det er noget vi er eksperter i – nemlig at fejre alverdens begivenheder med slik og kage – og vi har alle dage gjort det. Vi er ofte blevet præsenteret for sukkerholdige madvarer fra vi var ganske små, og netop derfor er det ekstra svært at slippe af med dit indre sukkermonster.

Find ud af hvornår du især tyr til sukkeret – når du er stresset, ked af det eller når du skal belønne dig selv efter en hård arbejdsdag?

Når du får visualiseret dit sukkerbehov, vil det være lettere for dig at være særlig opmærksom på at dreje udenom disse situationer, og i stedet erstatte behovet med noget andet.

Bonustip: Du kan med fordel erstatte den pludselig opstået sukkertrang med en kop af vores Cravings Te, der er et sundere alternativ til søde sager, og samtidig giver et lille skud energi. Cravings teen er både sødmefuld, frisk og varm med et twist af syrlig ingefær og fyldig kardemomme – du finder den lige her.

Ekstra bonustip: Det siges at sex kan udløse den samme glæde i hjernen, som indtag af sukker. Hvem vil ikke hellere have sex end et stykke chokolade?

Hold dig til de langsomme kulhydrater, protein og fedt

For at skabe balance i dit blodsukker kræver det, at du især spiser mange proteiner – f.eks. kylling, ost, æg og skyr.

Derudover er det også nødvendigt med de gode fedtstoffer såsom avokado og nødder.

Og sidst men ikke mindst de langsomme kulhydrater – brune ris, grøntsager og rugbrød.

Hvis dit blodsukker kommer ud af balance vil kroppen have sukker, og vælger du at give efter og synde, så vil blodsukkeret blot blive endnu mere ustabilt.
Det er derfor uhyre vigtigt at skabe denne balance, så kroppen ikke pludselig får en unødvendig trang til sukker.

En overskuelig kold tyrker

Det der ofte får os til at give op kan være, at det hele bare bliver for uoverskueligt og besværligt. Vi mennesker er vanedyr, og vi har meget svært ved at lave nye vaner fra den ene dag til den anden. Derfor kan en mild tilvænning være vejen frem.

Og hvad mener jeg så med det?

Det er tilladt at erstatte nutella med en sukkerfri nutella på et stykke rugbrød eller klidkiks.

Det er også tilladt at erstatte slikket med lidt sukkerfrit slik til Disney om fredagen.
Denne form laver ikke ballade i dit blodsukker – men lad det ikke blive en vane. Brug det som en erstatning i starten eller når det hele bare bliver for besværligt og uoverskueligt.

Problemet med sukkerfrie produkter er, at de altså fastholder dig i din afhængighed.
Så…. alt med måde.

Vidste du, at sukker gør din ud gammel? Det kan du læse mere om her.

Skriv en kommentar

You don't have permission to register
X