slankekure og hurtigt vægttab

Slankekure – Myter og misforståelser

Der findes rigtig mange gode slankekure på internettet. Desværre hersker der også både forvirring, myter og delte meninger om slankekure som kan give dig et hurtigt vægttab.

Hvis du vil tabe dig hurtigt og vil skabe varige resultater findes der desværre ingen “quick fix” slankekure. Ofte er det en proces over tid som kræver en livsstilændring

Heldigvis kan du med små ændringer i hverdagen opnå et hurtigt vægttab. De små ændringer kan bestå af mange ting, men fælles er at det vil hjælpe dig til et varig vægttab ligesom mange af de kendte slankekure kan hjælpe med.

I denne artikel vil jeg aflive de 3 største myter indenfor slankekure. Derudover vil jeg give dig 10 gode råd til at skabe et hurtigt vægttab som holder ved, hvis du følger disse gode råd.  

Min baggrund for at skrive denne artikel er min daglige kontakt til rigtig mange kunder, som bruger vores DM Skincare slanke te til at kickstarte deres vægttab.

Vi har udviklet en speciel slanke te som bygger på en gammel asiatisk opskrift. Vores slanke te hjælper tusindvis af kunder med at opnå endnu bedre resultater med deres slankekure.

Mange af vores kunder oplever synlige resultater allerede efter blot 14 dage, hvor de har drukket slanke te både morgen og aften.

Vores slanke te virker udrensende på kroppen. Det betyder, at den er specielt udviklet til at fjerne de toksiner som ophobes i kroppen.

Prøv den populære DM Skincare Slankete                  Køb nu

3 kendte myter om kost og slankekure

Slankekure er populære og der findes rigtig mange forskellige måder at tabe de overflødige kilo på.

Desværre findes der alt for mange myter og misforståelser som i værste fald kan risikere at skade dig helbred.

I det følgende vil jeg give dig de 4 mest udbredte myter indenfor slankekure.

Alle kalorier er ens

En kalorie er ikke bare en kalorie – dette er én af de mest udbredte myter, som hindrer alt for mange i at tabe sig hurtigt på en sund måde.

Mange tror desværre at man automatisk vil tabe sig, hvis man sørger for at forbrænde flere kalorier end man indtager. Dette er desværre forkert.

Sandheden er, at der findes både “gode” kalorier og “dårlige” kalorier. Din krop er mere kompleks end bare et simpelt regnestykke.

Maden vi spiser interagerer med vores krop på en kompleks måde. Mad er altså meget mere end bare kalorier og smag.

Faktisk påvirker hvert eneste måltid flere områder herunder vores hormoner, kemi i hjernen og metabolismen.

De bedste kalorier kommer fra naturligt mad som ikke er forarbejdet. Du behøver derfor ikke være så opmærksom på kalorierne, hvis bare du spiser friske råvarer.

Disse gode proteiner finder du i animalske produkter f.eks. økologiske æg, kylling, små vilde fisk, nødder, frø m.m.

De gode fedtstoffer finder du i avocado, jomfru olivenolie, kokossmør og omega 3 fedtstoffer fra fisk.

Sidste findes de gode kulhydrater i friske grøntsager, vilde bær, frugter f.eks. æbler, hampefrø m.m.

Genetik spiller en stor rolle i vægttab

Det er en stor misforståelse at overflødige kilo er genetisk bestemt.

Det har absolut ingen betydning om både din mor og mormor er overvægtoge – det påvirker ikke dig direkte igennem genetik.

Vores gener ændrer sig kun omkring 2% hvert 20.000 år. Så det er altså ikke vores genetik som har ændret sig, men derimod måden vi spiser på.

I dag spiser vi væsentlig mere sukker, fastfood og forarbejdet mad end man gjorde for bare 200 år siden. Den usunde kost ændrer vores stofskifte, hvilket gør os både overvægtige og syge.

Den sociale arv og måden man er opvokset på kan spille en rolle. Hvis du har haft en “usund” opvækst, hvor der ikke har været fokus på sund mad, så kan dette spille en rolle ind i voksenlivet.

Det betyder ikke, at du ikke kan tabe dig. Du skal blot finde én af de mange slankekure som virker for dig.

Du kan motionere sig fra usund mad

Det er en myte, at du kan spise hvad du vil, hvis du bare sørger for at motionere. Denne myte er usand og giver inden mening, når man ved, hvordan den menneskelige krop fungerer.

Hvis du tror, at du kan træne dig til et hurtigt vægttab efter at have forkælt dig selv med slik, kager eller lignende, så bliver du desværre slemt skuffet.

Du kan ikke motionere dig ud af en usund kost. Motion er vigtig, men hvis du tror, at motion vil være den bedste slankekur for dig, tager du fejl.

10 måder at tabe dig på uden at følge en slankekur

Mange eksperter har forskellige bud på gode slankekure. Én slankekur virker for nogle, mens andre slankekure virker for andre. Sådan vil det altid være.

Men vidste du, at du også kan smide de ekstra kilo ved få ændringer i dagligdagen? I det følgende vil jeg give dig 10 gode råd til at smide de ekstra kilo uden en slankekur du skal følge.

Spis morgenmad hver morgen

Fælles for mange, der har opnået af varig vægttab spiser morgenmad.

Mange tror fejlagtigt, at man kan skære ned på kalorierne ved at springe morgenmaden over. Desværre viser det sig, at hvis man springer morgenmad over så vil man have større tendens til at spise mere i løbet af dagen.

Flere undersøgelser vist, at folk der spiser morgenmad har lavere BMI end de som ikke gør.

Luk ned for køkkenet om aftenen

Bestem dig for et tidspunkt, hvor du vil stoppe med at spise. På den måde undgår du at falde for fristelsen af noget lækkert foran fjernsynet om aftenen.

Hvis du har sukkertrang kan du med fordel drikke en kop slanke te mod sukkertrang fra DM Skincare for at hjælpe dig med at modstå fristelsen til de søde sager.

Pas på de flydende kalorier

Sodavand og saftevand m.m. hjælper dig ikke med at reducere sulten på samme måde som faste fødevarer gør.

Hvis du er sulten bør du slukke tørsten med almindelig vand eller danskvand.

Alkohol indeholder mange kalorier. Hvis du har tendens til at drikke et eller to glas vin om dagen, så vil du kunne mærke en stor forskel ved at droppe disse.

Vælg råvarerne med omhu

Sørg for at spise fødevarer med lavt kalorieindhold f.eks. frugt og grøntsager. Skær en smule ned på kødet og sørg for at rigeligt med grøntsager.

Du kan også lave små snack portioner af sunde råvarer, som du kan spise i løbet af dagen.

Din kost vil blive beriget med vitaminer, mineraler, fibre hvis du fokuserer på at spise disse nærende fødevarer.

Spis mindre lyst brød

Erstat de hvide brød med fuldkornsbrød, pasta, brune ris og fuldkornskager. Det vil hjælpe dig med at smide de ekstra kilo, så du opnår hurtigt vægttab.

Det hvide brød har været igennem en kraftig forarbejdning, hvilket betyder at der ikke er ret meget tilbage af det oprindelige kort.

Op mod 90% af de oprindelige vitaminer og mineraler fra kortet er forsvundet fra det færdige mel som bruges til hvidt brød.

Forarbejdningen giver det lyse brød bedre bageevne og sikrer et let og luftigt brød, men samtidigt gør det hvide brød mindre sundt i forhold til grovere brødtyper.

Skær ned på portionerne

Hvis du ikke gjorde andet end at reducere dine portioner med 10-20% ville du tabe dig.

De fleste portioner både på restauranter og derhjemme er ofte større end du har brug for. Så er godt råd er, at reducere dine portioner med 10-20%.

Køb en skridttæller

Få dig en skridttæller og tilføj gradvist flere skridt i din hverdag indtil når når 10.000 skridt pr. dag.

Gennem hele dagen skal du gøre alt hvad du kan for at blive mere aktiv f.eks. gå rundt når du snakker telefon, tag hunden med på en ekstra gåtur eller går rundt i reklamepausen når du ser tv – der er mange muligheder for at blive mere aktiv i hverdagen.

En skridttæller kan være god motivation og en påmindelse til at blive mere aktiv i hveradgen.

Få proteiner i alle måltider

Proteiner er kroppens byggesten. De bruges til at opbygge celler, hormoner, enzymer, væv og antistoffer.

Proteiner består af flere forskellige aminosyrer som kroppen ikke kan danne selv, og de skal derfor tilføres med kosten.

Disse proteiner stammer især fra fjerkræ, fisk, kød, mejeriprodukter og æg. Hvis du er vegetar kan du få proteinerne fra ærter, bønner, linser og nødder.

Proteinerne hjælper med at stabilisere dit blodsukker efter et måltid, så du ikke får lyst til søde sager efterfølgende. Derudover gør proteinerne, at du føler dig mæt i længere tid.

Protein reducerer fedtmasse, fedtprocent og livvidde fordi det høje kalcium-indta hindrer fedtoptagelsen.

Skift til lette fødevarer

Det behøver ikke at føles som en stor omvæltning at ændre lidt på din livsstil. Små ændringer i kosten kan gøre en stor forskel.

Talrige undersøgelser viser, at en kost rig på fuldkorn har afgørende indflydelse på din krops trivsel både nu og på længere sigt.

Du kan f.eks. bytte den hvide pasta ud med fuldkornspasta, de hvide ris ud med brune ris, franskbrød ud med fuldkornsbrød og cornflakes ud med havregryn.

Psst...

I vore nyhedsbrev får du ærlige snakke om skønhed, hudpleje, detox, kost og velvære.
Du vil samtidig være blandt de første til at modtage eksklusive tilbud på  produkter og behandlinger.

 

Skriv dit navn og din email-adresse i felterne herunder og klik på “TILMELD”.

Del denne artikel: