10 gode råd til at tabe sig

10 gode råd til at tabe sig

Der findes mange måder at tabe sig på. De fleste slankekure handler om at spise mindre og sundere – i langt de fleste tilfælde vil den fremgangsmåde dog fejle.

Hos DM Skincare har vi mange kunder som har et ønske om at smide de overflødige kilo. Vi producerer og sælger vores egen slanke te som bygger på en asiatisk opskrift.

Vores slanke te er baseret på 100% naturlige ingredienser som virker udrensende på kroppen. Vores slanke te er populært – og vi er sikret på, at du vil opleve overraskende resultater inden for blot få uger. Derfor giver vi dig fuld tilfredshedsgaranti eller pengene retur.

I denne artikel vil jeg give dig 10 gode råd til at tabe sig. Du får også gode råd til at reducere din appetit, tabe dig uden at sulte og forbedre dit metabolistiske helbred på samme tid.

Inden vi går til de 10 gode råd får du en enkelt 3-trins plan til at smide de ekstra kilo.

Trin 1: Spar på sukker og stivelse

Det vigtigste er, at skære ned på både sukker og stivelse (kulhydrater). Når du gør det sænker du trangen til mad, og ender med at spise færre kalorier.

Du vil i stedet begynde at forbrænde flere kalorier og fedt. Derudover sænker du insulinniveauet, hvilket får dine nyrer til at udskille overskydende natrium og vand fra kroppen.

Det er ikke unormalt at tabe sig op til 5 kg. i den første uge ved at ændre dine kostvaner.

Du kan spise dig til et sundt vægttab ved at skære ned på sukker og stivelse. Det handler om at ændre livsstil – ihvertfald på din kost.

Du kan supplere din livsstilsændring med slanke te fra DM Skincare for at sætte turbo på resultaterne.

Ved at fjerne sukker og stivelse (kulhydrater) fra din kost vil du reducere din appetit, sænke insulinniveauer – og du vil tabe dig uden at sulte dig selv.

Trin 2: Spis protein, fedt og grøntsager

Alle dine måltider bør indeholde mindst én proteinkilder, en fedtkilde og grøntsager. Konstruktionen af dine måltider vil på denne måde automatisk nedbringe niveauet af kalorier. Eksperter anbefaler, at man ikke indtager mere end 20-50 gram kalorier pr. dag.

Gode proteinkilder kan være følgende:

  • Kød: Oksekøb, kylling, svinekød, kam m.m.
  • Fisk og skaldyr: Laks, ørred, rejer m.m.
  • Æg: Hele æg med æggeblomme er bedst.

Det er vigtigt at spise masser af protein – og det kan ikke overvurderes.

Undersøgelser har vist, at det kan være med til at øge stofskiftet med 80-100 kalorier om dagne.

Kost med et højt proteinindhold kan også være med til at reducere trangen til mad med 60% og reducere lysten til slik og søde sager om aftenen.

Du bør kombinere dette med vores Sukkertrang 14 day Suger Tea Tox som også hjælper dig med at nedsætte sukkertrangen.

Eksperter mener, at du automatisk indtager omkring 440 kalorier mindre om dagen blot ved at tilføje protein til din kost. Protein er nøglen til næringsstoffer.

Grøntsager med lavt kalorieindhold er f.eks:

  • Broccoli
  • Blomkål
  • Spinat
  • Tomater
  • Rosenkål
  • Salat
  • Agurker
  • Kål

Du kan spise rigtig meget af disse grøntsager uden at overstige 20-50 netto kulhydrater om dagen.

En kost baseret på hovedsageligt kød og grøntsager indeholder alle de fibre, vitaminer og mineraler, du har brug for at leve en sund livsstil.

Fedtkilder med lavt kalorieindhold er f.eks.:

  • Olivenolie
  • kokosolie
  • Avocado olie
  • Smør

Som udgangspunkt bør du spise 2-3 måltider om dagen, men hvis du bliver sulten i løbet af dagen, skal du ikke være bange for at tilføje et 4. måltid.

Trin 3: Løft vægte 3 gange om ugen

Hvis du vil sætte turbo på din slankekur så bør du motionere 2-3 gange om ugen – gerne styrketræning.

Når du styrketræner forbrænder du en masse kalorier og forhindrer, at dit stofskifte nedsættes, hvilket er en almindelig bivirkning ved at tabe sig.

Hvis du spiser sundt og varieret med fokus på lavt kalorieindtag så vil du endda opleve, at du får flere muskler.

Hvis styrketræning ikke er en mulighed for dig, så du kan gå, løbe, jogge, cykle eller svømme.

Forkæl dig selv én dag om ugen

Du kan tage én dag i ugen, hvor du forkæler dig selv og må spise flere kalorier. Mange foretrækker lørdag.

Det er dog vigtigt at holde sig til de sunde kalorier f.eks. havre, ris, kartofler, søde kartofler, frugter m.m.

Men det er kun én dag i ugen – hvis du gør det flere dage vil din slankekur ikke lykkedes.

Et “cheat måltid” er ikke nødvendigt, men de kan i nogle tilfælde øge niveauet af fedtforbrændende hormoner f.eks. leptin og thyroid.

At have en dag hver uge, hvor du spiser flere kulhydrater, er helt ok – selvom det ikke er nødvendigt.

10 gode råd til at gøre et vægttab lettere – og hurtigere

  1. Spis morgenmad med et højt indhold af protein. Ved at spise morgenmad med et højt proteinindhold reducerer du trangen til sukker og kalorieindtag hele dagen.
  2. Undgå sukkerholdige drikkevarer og frugtsaft. Disse typer drikkevarer kan forhindre et vægttab.
  3. Drik vand en halv time før hvert måltid. En undersøgelse viser, at indtag af vand før et måltid øger vægttabet med op til 44% over 3 måneder.
  4. Vælg dine fødevare med omhu. Visse typer af fødevarer kan hjælpe dig med at smide de overflødige kilo.
  5. Spis opløselige fibre. Undersøgelser viser, at opløselige fibre kan reducere fedt – især omkring maven. Fiber kosttilskud kan også hjælpe dig.  
  6. Drik kaffe eller te. Hvis du er kaffe- eller te drikker, så drik så meget du har lyst til. Koffein er med til at øge dit stofskifte med 3-11%
  7. Sørg for at din kost primært består af uforarbejdede fødevarer. De er sundere, fylder mere og de hjælper dig til at undgå overspisning.
  8. Spis din mad langsomt. Undersøgelser viser, at hurtig spisere er mere tilbøjelige til at tage på i vægt over tid. Ved at spise langsomt føler dig dig mæt, hvilket øger de vægtreducerende hormoner.  
  9. Vej dig selv hver dag. Undersøgelser viser, at folk der vejer sig selv hver dag, er mere tilbøjelige til at tabe sig.
  10. Få en god nats søvn hver eneste nat. Dårlig søvn er en af de største risikofaktorer til at tage på i vægt.

De afsluttende bemærkninger

Som tidligere nævnt så findes der mange måder at tabe sig på. Hvad der virker for nogen, virker måske ikke for dig.

Mit bedste råd er, at du prøver dig lidt frem indtil du finder en måde, som virker for dig. Det handler om at finde en sund balance, som ikke påvirker din hverdag radikalt, hvis du ønsker at holde et varigt vægttab.

Alt for mange følger en 6 ugers slankekur. Og derefter vender de overflødige kilo tilbage fordi der ikke er tale om en livsstilsændring.

Mine 10 råd i denne artikel skal bruges som en vejledning til at ændre små rutiner i hverdagen.

Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til mig.

Psst...

I vore nyhedsbrev får du ærlige snakke om skønhed, hudpleje, detox, kost og velvære.
Du vil samtidig være blandt de første til at modtage eksklusive tilbud på  produkter og behandlinger.

 

Skriv dit navn og din email-adresse i felterne herunder og klik på “TILMELD”.

Del denne artikel: